Study programme 2019-2020 | Français | ||
Méthodologie et didactiques de l'enseignement - Sciences de gestion | |||
Programme component of Certificate of Teaching for Upper Secondary Education - Economics and Management à la Warocqué School of Business and Economics |
Students are asked to consult the ECTS course descriptions for each learning activity (AA) to know what assessment methods are planned for the end of Q3 |
---|
Code | Type | Head of UE | Department’s contact details | Teacher(s) |
---|---|---|---|---|
UW-A1-SCGEST-004-M | Compulsory UE | DEROBERTMASURE Antoine | P316 - Méthodologie et formation |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Credits | Weighting | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Français | 20 | 15 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4.00 | 1st term |
AA Code | Teaching Activity (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term | Weighting |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
P-SEMF-200 | Méthodologie de l'enseignement | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | Q1 | 50.00% |
W-DDIV-016 | Didactique disciplinaire - Sciences de gestion | 10 | 5 | 0 | 0 | 0 | Q1 | 50.00% |
Programme component |
---|
Objectives of Programme's Learning Outcomes
Learning Outcomes of UE
Not applicable
Content of UE
Not applicable
Prior Experience
Not applicable
Type of Assessment for UE in Q1
Q1 UE Assessment Comments
50 % AA1 50 % AA2
Type of Assessment for UE in Q3
Q3 UE Assessment Comments
50 % AA1 50 % AA2
Type of Resit Assessment for UE in Q1 (BAB1)
Q1 UE Resit Assessment Comments (BAB1)
Not applicable
Type of Teaching Activity/Activities
AA | Type of Teaching Activity/Activities |
---|---|
P-SEMF-200 |
|
W-DDIV-016 |
|
Mode of delivery
AA | Mode of delivery |
---|---|
P-SEMF-200 |
|
W-DDIV-016 |
|
Required Reading
AA | |
---|---|
P-SEMF-200 | |
W-DDIV-016 |
Required Learning Resources/Tools
AA | Required Learning Resources/Tools |
---|---|
P-SEMF-200 | Bissonnette, S., Gauthier, C., & Castonguay, M. (2017). L'enseignement explicite des comportements. Pour une gestion efficace des élèves en classe et dans l'école. Montréal : Chenelière Education. Chamberland, G., Lavoie, L., Marquis, D. (2000). 20 Formules pédagogiques. Sainte-Foy : Presses de l'Université de Québec. Gauthier, C., Bissonnette, S., Richard, M., Castonguay, M. (2013). Enseignement explicite et réussite des élèves. la gestion des apprentissages. Bruxelles: De Boeck, coll. Pédagogies en développement". Hensler, H. & Therriault, A. (1997). Guide de la planification d'une leçon. Sherbrooke, Editions du CRP. Bocquillon, M., Derobertmasure, A., Demeuse, M. (2018). Objectifs, organisation et attentes de la formation pratique dispensée aux futurs agrégés de l'enseignement secondaire supérieur de la Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education et de la Faculté Warocqué d'Economie et de Gestion de l'Université de Mons (3e édition). Disponible sur le cours en ligne. Bocquillon, M., Derobertmasure, A., Demeuse, M. (2018). Les recherches sur l'enseignement efficace en bref (3e édition). Disponible sur le cours en ligne. Bocquillon, M., Derobertmasure, A., Demeuse, M. (2018). Guide pour " planifier des situations d'apprentissage " (3e édition). Disponible sur le cours en ligne. Bocquillon, M., Derobertmasure, A., Demeuse, M. (2018). Guide pour " interpréter adéquatement les situations vécues en classe et autour de la classe en mobilisant des connaissances en sciences humaines " et " gérer et évaluer des situations d'apprentissage " (3e édition). Disponible sur le cours en ligne. Bocquillon, M., Derobertmasure, A., Demeuse, M. (2018). Annexes du guide pour " interpréter adéquatement les situations vécues en classe et autour de la classe en mobilisant des connaissances en sciences humaines " et " gérer et évaluer des situations d'apprentissage " (3e édition). Disponible sur le cours en ligne. Bocquillon, M., Derobertmasure, A., Demeuse, M. (2018). Guide pour " porter un regard réflexif sur sa (une) pratique " (3e édition). Disponible sur le cours en ligne. |
W-DDIV-016 | Not applicable |
Recommended Reading
AA | |
---|---|
P-SEMF-200 | |
W-DDIV-016 |
Recommended Learning Resources/Tools
AA | Recommended Learning Resources/Tools |
---|---|
P-SEMF-200 | Not applicable |
W-DDIV-016 | Not applicable |
Other Recommended Reading
AA | Other Recommended Reading |
---|---|
P-SEMF-200 | Not applicable |
W-DDIV-016 | Not applicable |
Grade Deferrals of AAs from one year to the next
AA | Grade Deferrals of AAs from one year to the next |
---|---|
P-SEMF-200 | Authorized |
W-DDIV-016 | Authorized |