Study programme 2024-2025 | Français | ||
Analysis of Compulsory Education Programmes | |||
Learning Activity |
Code | Lecturer(s) | Associate Lecturer(s) | Subsitute Lecturer(s) et other(s) | Establishment |
---|---|---|---|---|
P-SEEF-062 |
|
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Français | Français | 25 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q2 |
Content of Learning Activity
Theoretical concepts (curriculum, programmes...) ; Practical organisation of the Belgian French Community compulsory education system (Decree "Missions", education projects, pedagogical projects, institution projects, core skills, programmes, internal and external assessment...).
Required Learning Resources/Tools
Demeuse, M., Strauven, C. (2013). Développer un curriculum d'enseignement ou de formation. Des options politiques au pilotage. Bruxelles : De Boeck université, Coll. Perspectives en éducation et formation.
Recommended Learning Resources/Tools
. AUDIGIER, F., CRAHAY, M., DOLZ, J. (éds) (2006). Curriculum, enseignement et pilotage. Bruxelles: De Boeck, coll. " Raisons éducatives ".
. DEPOVER, C., NOEL, B. (2005). Le curriculum et ses logiques. Une approche contextualisée pour analyser les réformes et les politiques éducatives.
. DOLZ, J., OLLAGNIER. E. (1999). L'énigme de la compétence en éducation, Bruxelles : De Boeck.
. FRENAY, M., MAROY, C. (eds) (2004). L'école, six ans après le décret " missions ". Regards interdisciplinaires sur les politiques scolaires en Communauté française de Belgique. Louvain-la-Neuve: Presses universitaires de Louvain.
. REY, B. (1996). Compétences transversales en question. Paris: ESF Editeur, Collection " Pédagogies ".
Other Recommended Reading
See online course (Moodle)
Mode of delivery
Type of Teaching Activity/Activities
Evaluations
The assessment methods of the Learning Activity (AA) are specified in the course description of the corresponding Educational Component (UE)
Location of learning activity
Location of assessment