![]() | Study programme 2024-2025 | Français | |
![]() | X | ||
Programme component of Certificate of Teaching for Upper Secondary Education - Languages, Literature and Translation Studies (MONS) (adapted schedule) à la Faculty of Translation and Interpretation - School of International Interpreters |
Code | Type | Head of UE | Department’s contact details | Teacher(s) |
---|---|---|---|---|
UT-A1-TRAINT-024-M | Compulsory UE | DEROBERTMASURE Antoine | P316 - Sciences de l'enseignement et de la formation |
|
Language of instruction | Language of assessment | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Credits | Weighting | Term |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Français | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2.00 | 1st term |
AA Code | Teaching Activity (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Term | Weighting |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
P-SEEF-200 | Méthodologie de l'enseignement | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | Q1 | 100.00% |
Programme component |
---|
Objectives of Programme's Learning Outcomes
Learning Outcomes of UE
/
UE Content: description and pedagogical relevance
school system in FWB programs methods in pedagogy effective methods didactical work linked to the contents to be teached
Prior Experience
Not applicable
Type of Teaching Activity/Activities
AA | Type of Teaching Activity/Activities |
---|---|
P-SEEF-200 |
|
Mode of delivery
AA | Mode of delivery |
---|---|
P-SEEF-200 |
|
Required Learning Resources/Tools
AA | Required Learning Resources/Tools |
---|---|
P-SEEF-200 | Bissonnette, S., Gauthier, C., & Castonguay, M. (2017). L'enseignement explicite des comportements. Pour une gestion efficace des élèves en classe et dans l'école. Montréal : Chenelière Education. Bocquillon, M., Baco, C., Derobertmasure, A., & Demeuse, M. (2024). De Boeck Supérieur. Chamberland, G., Lavoie, L., Marquis, D. (2000). . Sainte-Foy : Presses de l'Université de Québec. Gauthier, C., Bissonnette, S., Richard, M., Castonguay, M. (2013). . Bruxelles: De Boeck, coll. Pédagogies en développement". Hensler, H. & Therriault, A. (1997). . Sherbrooke, Editions du CRP. Bocquillon, M., Derobertmasure, A., Demeuse, M. (2018). Objectifs, organisation et attentes de la formation pratique dispensée aux futurs agrégés de l'enseignement secondaire supérieur de la Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education et de la Faculté Warocqué d'Economie et de Gestion de l'Université de Mons (3e édition). Disponible sur le cours en ligne. Bocquillon, M., Derobertmasure, A., Demeuse, M. (2018). Les recherches sur l'enseignement efficace en bref (3e édition). Disponible sur le cours en ligne. Bocquillon, M., Derobertmasure, A., Demeuse, M. (2018). Guide pour " planifier des situations d'apprentissage " (3e édition). Disponible sur le cours en ligne. Bocquillon, M., Derobertmasure, A., Demeuse, M. (2018). Guide pour " interpréter adéquatement les situations vécues en classe et autour de la classe en mobilisant des connaissances en sciences humaines " et " gérer et évaluer des situations d'apprentissage " (3e édition). Disponible sur le cours en ligne. Bocquillon, M., Derobertmasure, A., Demeuse, M. (2018). Annexes du guide pour " interpréter adéquatement les situations vécues en classe et autour de la classe en mobilisant des connaissances en sciences humaines " et " gérer et évaluer des situations d'apprentissage " (3e édition). Disponible sur le cours en ligne. Bocquillon, M., Derobertmasure, A., Demeuse, M. (2018). Guide pour " porter un regard réflexif sur sa (une) pratique " (3e édition). Disponible sur le cours en ligne. |
Recommended Learning Resources/Tools
AA | Recommended Learning Resources/Tools |
---|---|
P-SEEF-200 | Not applicable |
Other Recommended Reading
AA | Other Recommended Reading |
---|---|
P-SEEF-200 | Not applicable |
Grade Deferrals of AAs from one year to the next
AA | Grade Deferrals of AAs from one year to the next |
---|---|
P-SEEF-200 | Authorized |
Term 1 Assessment - type
AA | Type(s) and mode(s) of Q1 assessment |
---|---|
P-SEEF-200 |
|
Term 1 Assessment - comments
AA | Term 1 Assessment - comments |
---|---|
P-SEEF-200 | Travail écrit, présentation orale et examen écrit |
Resit Assessment - Term 1 (B1BA1) - type
AA | Type(s) and mode(s) of Q1 resit assessment (BAB1) |
---|---|
P-SEEF-200 |
|
Term 3 Assessment - type
AA | Type(s) and mode(s) of Q3 assessment |
---|---|
P-SEEF-200 |
|
Term 3 Assessment - comments
AA | Term 3 Assessment - comments |
---|---|
P-SEEF-200 | Travail écrit, présentation orale et examen écrit |