Programme d’études 2019-2020 | English | ||
International Marketing Management | |||
Unité d’enseignement du programme de Master en sciences de gestion à la Faculté Warocqué d'Economie et de Gestion |
Les étudiants sont invités à consulter les fiches ECTS des AA pour prendre connaissance des modalités d’évaluation prévues pour la fin du Q3 |
---|
Code | Type | Responsable | Coordonnées du service | Enseignant(s) |
---|---|---|---|---|
UW-MM-SCGEST-001-M | UE optionnelle | GEERTS Angy | W727 - Marketing et Communication |
|
Langue d’enseignement | Langue d’évaluation | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Crédits | Pondération | Période d’enseignement |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Français | 15 | 10 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4.00 | 1er quadrimestre |
Code(s) d’AA | Activité(s) d’apprentissage (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Période d’enseignement | Pondération |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
W-MAKO-020 | International Marketing Management | 15 | 10 | 0 | 0 | 0 | Q1 | 100.00% |
Unité d'enseignement |
---|
Objectifs par rapport aux acquis d'apprentissage du programme
Acquis d'apprentissage UE
At the end of this course, students will be able to understand and apply the basis of marketing strategies at the international scale. The course covers the various variables of strategic and operational marketing and explains the specificities of their adaptation to the international context. Cultural influences will also be highlighted.
Contenu de l'UE
Students will learn about choices of foreign market entry, market testing (process and key dimensions to be considered), segmentation, international product and brand management (including positioning), international pricing, and international communication.
1) The company general strategy and the export process
2) Market studies and market selection at the international level
3) Cultural issues in marketing in different countries
4) Segmenting, Targeting, and Positioning in an international context
5) The selection of the mode of entry
6) Marketing mix at the international level : - Internationale product strategy - Internationale price strategy - International place strategy - International promotion strategy
7) Cases of international marketing planning
Compétences préalables
This is an advanced course. Students should have attended a marketing course such as Fondements de Marketing/Principles of Marketing and have a sound understanding of the key principles of marketing.
Types d'évaluations Q1 pour l'UE
Commentaire sur les évaluations Q1 de l'UE
Written exam : 50% + Group works, essays + exercise sessions (in class) : 50%
Types d'évaluation Q3 pour l'UE
Commentaire sur les évaluations Q3 de l'UE
Written exam : 50% + Group works, essays + exercise sessions (in class) : 50%
Types d'évaluation rattrapage BAB1 (Q1) pour l'UE
Commentaire sur les évaluations rattr. Q1 de l'UE
Not applicable.
Types d'activités
AA | Types d'activités |
---|---|
W-MAKO-020 |
|
Mode d'enseignement
AA | Mode d'enseignement |
---|---|
W-MAKO-020 |
|
Supports principaux
AA | |
---|---|
W-MAKO-020 |
Supports principaux non reproductibles
AA | Supports principaux non reproductibles |
---|---|
W-MAKO-020 | Ghauri, P.N., & Cateora, P., (2014), International Marketing (4th Edition), London: McGraw Hill Usunier, J.C., & Lee, J.A. (2009), Marketing Across Cultures (5th Edition), Pearson |
Supports complémentaires
AA | |
---|---|
W-MAKO-020 |
Supports complémentaires non reproductibles
AA | Support complémentaires non reproductibles |
---|---|
W-MAKO-020 | Articles, cases studies, managerial and scientific papers will be made available online. |
Autres références conseillées
AA | Autres références conseillées |
---|---|
W-MAKO-020 | Not applicable |
Reports des notes d'AA d'une année à l'autre
AA | Reports des notes d'AA d'une année à l'autre |
---|---|
W-MAKO-020 | Autorisé |