Programme d’études 2021-2022 | English | ||
Intercultural Relations | |||
Unité d’enseignement du programme de Master : ingénieur civil mécanicien à la Faculté Polytechnique |
Code | Type | Responsable | Coordonnées du service | Enseignant(s) |
---|---|---|---|---|
UI-M2-IRMECA-532-M | UE optionnelle | JAHIER Adrien | F100 - FPMs - Service du Doyen |
|
Langue d’enseignement | Langue d’évaluation | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Crédits | Pondération | Période d’enseignement |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Anglais | 24 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2.00 | 2e quadrimestre |
Code(s) d’AA | Activité(s) d’apprentissage (AA) | HT(*) | HTPE(*) | HTPS(*) | HR(*) | HD(*) | Période d’enseignement | Pondération |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I-POLY-532 | Intercultural Relations | 24 | 0 | 0 | 0 | 0 | Q2 | 100.00% |
Unité d'enseignement |
---|
Objectifs par rapport aux acquis d'apprentissage du programme
Acquis d'apprentissage UE
Developing an increased intercultural awareness and overall development of intercultural sensitivity and openness (international concern, interpersonal and intercultural communication, ...) ; Being able to adapt the communication (linguistic register) and behaviour to the audience while respecting the intention, the target audience, the gender, the linguistic register ; Using intercultural knowledge in order to understand, analyse and contextualise the practice of a professional discussion or negotiation ; Being familiar with the social, cultural and political environment of some European and non-European foreign countries.
Contenu de l'UE
Whatever their activities are, engineers work in international and multicultural professional environments. Therefore, managing intercultural communication is a must in a globalised world.
The Intercultural communication course will help future engineers to cope with different cultures in the workplace. More precisely, its goal is to develop increased intercultural awareness and overall intercultural openness.
The course is based on an enriched pedagogical approach combining lectures, case-studies (German, Russian, Indian, Chinese, Japanese cultures), and group discussions. As such, students will develop new skills in intercultural communication and reach the following goals: understanding the power of culture in a communication process, acquiring the capacity of identifying cultural differences, identifying what the obstacles are for efficient communication, as well as developing tools for creating a common communicative ground.
Compétences préalables
Sans objet
Types d'évaluations Q2 pour l'UE
Commentaire sur les évaluations Q2 de l'UE
(1) A short essay describing the student's culture (20 %) (2) Research work : an essay about meeting another culture (40 %) (3) A final exam (40%)
Types d'évaluation Q3 pour l'UE
Commentaire sur les évaluations Q3 de l'UE
1 Examen(s) écrit(s) ,100% de la note d'AA ,durée:3h;
Types d'activités
AA | Types d'activités |
---|---|
I-POLY-532 |
|
Mode d'enseignement
AA | Mode d'enseignement |
---|---|
I-POLY-532 |
|
Supports principaux
AA | |
---|---|
I-POLY-532 |
Supports principaux non reproductibles
AA | Supports principaux non reproductibles |
---|---|
I-POLY-532 | Sans objet |
Supports complémentaires
AA | |
---|---|
I-POLY-532 |
Supports complémentaires non reproductibles
AA | Support complémentaires non reproductibles |
---|---|
I-POLY-532 | Sans objet |
Autres références conseillées
AA | Autres références conseillées |
---|---|
I-POLY-532 | Sans objet |
Reports des notes d'AA d'une année à l'autre
AA | Reports des notes d'AA d'une année à l'autre |
---|---|
I-POLY-532 | Non autorisé |